سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیه های انتظار

 



*** لحظه های ناب عشق و نیایش***

*** ویژه نامه روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان ***





doaerooze22.gif


دعاى روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان
 


بسم الله الرحمن الرحیم


اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَکَ

وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِکَ

وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِکَ

واسْکِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِکَ

یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین.



خدایا بگشا به رویم در این ماه درهاى فضلت


وفرود آر برایم در آن برکاتت را


وتوفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیت و


مسکنم ده در آن وسط هاى بهشت


اى اجابت کننده خواسته ها ودعاهاى بیچارگان




ارسال شده در توسط محب مهدی





22-بهشت و باب روزه‏دارن


قال رسول الله صلى الله علیه و آله

ان للجنة بابا یدعى الریان لا یدخل منه الا الصائمون.

رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود:


براى بهشت درى است‏ بنام (ریان) که از آن فقط روزه


داران وارد مى‏ شوند.


وسائل الشیعه، ج 7 ص 295، ح‏31. معانى الاخبار ص 116





 

آیه های انتظار


ارسال شده در توسط محب مهدی





تلاوت ترتیل جزء بیست و دوم
قرآن کریم



برای شنیدن تلاوت قرآن بر روی تصویر بالا کلیک کنید






ارسال شده در توسط محب مهدی

 



شب قدر

شب قدر است بیا در پس این پرده‌ی اشک

بین این حوض پر از اشک که خود ساخته‌ایم


آب بر فکر سراسر بد و بدتر بزنیم

سوی افلاک کمی پر بزنیم به خدا اندیشیم


به خداوندی و لطف و کرمش فکر کنیم

تا بدانیم از امشب به کجا باید رفت


و چه سازیم که از سوختن خود گذریم

سوختن چیست مگر؟


اینکه یک دفترِ دل پر ز خطا گردد و بس

ظلم بر خلق خدا، حکم روا گردد و بس


این چنین نیست مگر؟

وقت آن است در اندیشه شویم


و بگویم که خالق عملش با مخلوق

همه زیباست، خوش است و خوشی و لطف و صفا


لیک مخلوق به مخلوق نموده است جفا

این حقیقت دارد


توبه این نیست که تنها به سرشکی ناچیز

هر گنه را سر شب تا به سحر پاک کنیم

و بگوئیم خدا بخشیدم






ارسال شده در توسط محب مهدی





چه شبی است امشب!

امشب چه شبی است؛ شب خوبی ها، نیکی ها،

زیبایی ها؛ شب بیداری؛ شب راز و نیاز.

امشب چشم هایم را برهم نمی نهم

و با تنها معبودم سخن می گویم.


تنها با او واگویه می کنم دردهای دلم را!

او را می خوانم و از درگاهش اجابت نمیازهایم را می طلبم.


امشب چه شبی است؛ ملایک دسته دسته

به یمن و بزرگی این شب بر زمین می آیند

تا چشمان خسته و خیس شب زنده داران را

با گلاب بهشتی بشویند.


آنان می آیند تا غبار خطا و گناه را

با عطر فردوس از دل ها بزدایند.


امشب چه شبی است؛ شب گردش فرشتگان گرداگرد حجت الهی؛

شب بخشودن، شب تقدیر و چه زیباست امشب!







ارسال شده در توسط محب مهدی

 





کعبه دل پهناورت را می شناسد

این خانه عطر مادرت را می شناسد

شق القمر یعنی تو و ابروی خونین

محراب عمق باورت را می شناسد


هرچند نیلی مانده سیلی برتن گل

کوچه غرور همسرت را می شناسد

سنگ و کفن , تابوت و تیر , آه از دلت آه

تاریخ زخم خنجرت را می شناسد


پرواز کن ، کوفه پر از چنگال گرگ است

این آسمان بال و پرت را می شناسد

خاک از قدم های تو امشب می گریزد

مسجد نماز آخرت را می شناسد


میعاد گاه عاشقان دلشکسته است

چاهی که چشمان ترت را می شناسد



ارسال شده در توسط محب مهدی



معارفی از جزء بیست و دوم قرآن کریم


با ناز و عشوه حرف نزنید!

تاثیر شخصیت در تشدید عذاب و افزایش ثواب

یَانِسَاءَ النَّبىِ‏ِّ مَن یَأْتِ مِنکُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُّبَیِّنَةٍ یُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَینْ‏ِ وَ کاَنَ ذَالِکَ

عَلىَ اللَّهِ یَسِیرًا(30) وَ مَن یَقْنُتْ مِنکُنَّ لِلَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تَعْمَلْ صَلِحًا نُّؤْتِهَا أَجْرَهَا مَرَّتَینْ

‏ِ وَ أَعْتَدْنَا لهََا رِزْقًا کَرِیمًا(31- احزاب)

اى همسران پیامبر! اگر یکى از شما مرتکب گناه آشکار مى‏شود، عذابش دو برابر

است و این براى خدا آسان مى‏باشد و هر که از شما مطیع دستورات خدا و رسول او

باشد و کار پسندیده کند، به او دو برابر پاداش عطا مى‏کنیم و روزى پرارزشى

برایش آماده مى‏ سازیم.

این افراد دو برابر دیگران عذاب می شوند و یا پاداش می گیرند زیرا کاری که آنها

می کنند در واقع دو کار است یکی در حوزه فردی و یکی در حوزه اجتماعی؛ اگر همسر

پیامبر صلی الله علیه و آله مرتکب معصیت شود در واقع دو گناه کرده است؛ یکی آن فعل

حرامی که مرتکب شده و دیگری تخریب چهره اسلام. در بخش طاعات و عبادات هم وضع

به همین منوال است عمل صالحی که او انجام می دهد هم در حقیقت دو کار خیر است

یکی همان کار و دیگری تقویت و تبلیغ اسلام است.

هر چند آیات فوق در مورد همسران پیامبر صلی الله علیه و آله است؛ ولى از آنجا

که ملاک و معیار اصلى؛ همان داشتن مقام و شخصیت و موقعیت اجتماعى است؛ این حکم

در باره افراد دیگر که موقعیتى در جامعه دارند نیز صادق است.(1) بنابراین اگر فردی

گناه و طاعتش تاثیری در اقبال و ادبار مردم به دین داشته باشد مشمول این حکم خواهد شد.

با ناز و عشوه حرف نزنید!

فَلَا تخَْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِى فىِ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا(32- احزاب)


هنگام سخن گفتن‏ صداى خود را نازک نکنید که بیمار دلان در شما طمع خواهند کرد؛

بنابراین درست سخن بگویید.


این آیه هم به مانند آیه قبل هر چند خطاب به همسران رسول خدا

صلی الله علیه و آله است اما اختصاصی به آنها ندارد. این آیه به زنان دستور

می دهد که در گفتگوی با نامحرم یا جایی که نامحرم بیمار دل، صدای آنها را

می شنود به شکل جدی و معمولی سخن بگویند و از طنازی و نازک کردن صدا و

برخی حالات که باعث می شود شنونده شهوتران به فکر گناه بیفتد جدا پرهیز کنند.

تعبیر به «الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ؛ کسى که در دل او بیمارى است» تعبیر بسیار

گویا از این حقیقت است که غریزه جنسى در حد تعادل و مشروع عین سلامت است؛

اما هنگامى که از این حد گذشت، تبدیل به نوعی بیمارى می شود تا آنجا که گاه به

سر حد جنون مى‏رسد که از آن تعبیر به «جنون جنسى» مى‏کنند.(2)

این دستور یکی از اصول تربیت اسلامی و رعایت عفاف است که باید در

مجالس میهمانی، برخوردهای کاری و اداری، کوچه و بازار و ... به شدت و دقت

رعایت شود که غفلت از این توصیه قرآنی جز به سود شیطان صفتان نخواهد بود.

اظهار نظر در حکم خدا ممنوع!

وَ مَا کاَنَ لِمُؤْمِنٍ وَ لَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضىَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْرًا أَن یَکُونَ لهَُمُ الخِْیرََةُ

مِنْ أَمْرِهِمْ وَ مَن یَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِینًا(36- احزاب)

هنگامى که از جانب خدا و پیامبرش حکمی صادر شد همه باید به آن گردن نهند

و مردان و زنان با ایمان مختار نیستند که آن را بپذیرند و یا به گونه ای دیگر

عمل کنند و هرکس خدا و پیامبرش را نافرمانى کند یقیناً به صورتى آشکار گمراه شده است.

مراد از قضاى خدا، حکم شرعى اوست که آن را به وسیله یکى از فرستادگان

خود برای بندگان بیان مى‏کند و منظور از قضاى رسول، احکام و دستورات

ولایی(حکومتی) اوست و آن عبارت است از اینکه رسول خدا صلی الله علیه

و آله به دلیل ولایتى که خدا برایش قرار داده(3)، در شأنى از شؤون بندگان، دخل

و تصرف کند؛ مانند حکم به اینکه چه کسی فرمانده لشگر باشد. باید توجه داشت که

این احکام ولایی رسول خدا صلی الله علیه و آله، جعل حکم شرعى نیست؛ زیرا

که آن مختص به خداى تعالى است و او در این زمینه، تنها بیان کننده وحى است.

در ادامه می فرماید: در چنین مواردی که خدا و رسولش در آن، امر و دستورى

دارند؛ مومنین حق ندارند به اختیار، استناد کرده و هر گونه که خواستند عمل کنند؛

بلکه باید دقیقا مطابق دستور صادره عمل نمایند.(4) این درست مانند آن است که

یک طبیب ماهر به بیمار بگوید: در صورتى به درمان تو مى‏پردازم که در برابر

دستوراتم تسلیم محض باشی و دخالتی در دستورات من نکنی! که اگر دخالت کردی

بیماری تو شدت می یابد. از این رو در پایان آیه مى‏فرماید: کسى که از دستور

خدا و پیامبرش نافرمانى کند گرفتار گمراهى آشکارى شده است؛ چرا که فرمان

خداوند متعال و فرستاده او را که ضامن خیر و سعادت اوست نادیده گرفته و چه

ضلالتى از این آشکارتر؟!(5)

بدیهى است که نه خدا نیازى به اطاعت و تسلیم مردم دارد و نه پیامبر چشم‌داشتى

به فرمانبرداری. این اطاعت بی چون و چرا در حقیقت گامی است برای رسیدن به

مصالح واقعی که گاهى بر اثر محدود بودن آگاهی، آدمی از آن با خبر نمى‏شود ولى

خدا که مى‏داند آن را از طریق پیامبرش به اطلاع مردم طالب سعادت می رساند.(6)

چند توصیه برای مهمانی

یَأَیهَُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تَدْخُلُواْ بُیُوتَ النَّبىِ‏ِّ إِلَّا أَن یُؤْذَنَ لَکُمْ إِلىَ‏ طَعَامٍ غَیرَْ نَظِرِینَ

إِنَاهُ وَ لَکِنْ إِذَا دُعِیتُمْ فَادْخُلُواْ فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانتَشِرُواْ وَ لَا مُسْتَئنِسِینَ لحَِدِیثٍ إِنَّ ذَالِکُمْ

کَانَ یُؤْذِى النَّبىَّ‏َّ فَیَسْتَحْیى مِنکُمْ وَ اللَّهُ لَا یَسْتَحْیی مِنَ الْحَق‏ (53- احزاب)

اى اهل ایمان! بدون اجازه وارد خانه‏هاى پیامبر نشوید؛ مگر آن که براى صرف

غذا به شما اجازه داده شود. زودتر از وقت هم حاضر نشوید ولى وقتى شما را دعوت

کردند، وارد شوید و هنگامى که غذا خوردید، پراکنده گردید و جلسه گفتگو و انس

تشکیل ندهید که این کار باعث آزار رسول خدا مى‏شود. این [کار که بنشینید و سرگرم

سخن گردید] پیامبر را آزار مى‏دهد و از شما حیا مى‏کند [که بیرونتان کند] ولى خدا از حق حیا نمى‏ کند.

در این آیه توصیه هایی برای رفتن به میهمانی وجود دارد که قابل توجه است:

1. بی اجازه و دعوت به خانه کسی نرویم.

2. اگر برای صرف غذایی دعوت شده ایم؛ زودتر نرفته و در آنجا منتظر غذا ننشینیم.

3. پس از صرف غذا سریعتر بلند شده و آنجا را ترک کنیم.

4. پس از جمع شدن سفره از نشستن بیهوده و سرگرم شدن به گفت و گو پرهیز کنیم.

5. این زودتر رفتن ها و دیرتر بلند شدن ها، صاحبخانه را که برای خود کار و

برنامه دارد آزار می دهد و طبیعت کار این است که او از اعتراض و بیرون

کردن شما شرم دارد؛ اما شما این وظیفه ای را که خدا بیان کرد بدانید و به آن عمل کنید

آیه ای که بر رعایت حجاب تاکید کرد

یَأَیهَُّا النَّبىِ‏ُّ قُل لّأَِزْوَاجِکَ وَ بَنَاتِکَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیهِْنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَالِکَ

أَدْنى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَ کاَنَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا (59- احزاب)

اى پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران کسانى که مؤمن هستند بگو:

روسرى‏هاى بلند خود را بر خویش فرو افکنند [تا بدن و آرایش و زیورهایشان

در برابر دید نامحرمان قرار نگیرد.] این [پوشش‏] به اینکه [به عفت و پاکدامنى‏]

شناخته شوند نزدیک‏تر است، و در نتیجه [از سوى اهل فسق و فجور] مورد آزار

قرار نخواهند گرفت و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است.

کلمه «جلابیب» جمع جلباب است و آن پوششی است سرتاسرى که تمامى بدن را

مى‏پوشاند و یا حداقل پوششی است بزرگتر از روسری و مقنعه که سر و سینه

را کاملا در برگرفته و می پوشاند. (7)

منظور از این جمله که فرمود: «یُدْنِینَ عَلَیهِْنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ» این است که آن را طورى

بپوشند که زیر گلو و سینه‏هایشان در انظار ناظرین پیدا نباشد. بعد فرمود این

«پوشاندن تمام بدن» در برابر نامحرم، معرف عفت و پاکدامنی آنهاست و همین امر

سبب می شود تا اهل گناه و شهوت متعرض آنها نشوند.(8)

از این آیه استفاده مى‏شود که حکم «حجاب و پوشش» براى زنان قبل از این نازل شده بود

(9)؛ ولى بعضى از آنها روى ساده‏اندیشى به خوبی آن را رعایت نمی کردند که آیه

فوق نازل شد و بر رعایت دقیق آن سفارش و تاکید کرد.


با توجه به این آیه دیگر مجالی برای توجیه برخی پوششهای امروزی باقی نمی ماند. آنچه که

امروز بر سر و اندام برخی زنان مسلمان به چشم می خورد نه تنها آن پوشش کاملی که قرآن

می گوید ندارد بلکه بر خلاف فلسفه بازدارندگی حجاب که در آیه هم آمده است به شدت جلب

توجه کرده و دلهای مریض و چشمان هوس باز را به سوی خود جلب می کند.






ارسال شده در توسط محب مهدی

 



روز بیست و دوم: توفیق

«اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَکَ و أنـْزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِکَ وَ وَفّقْنی فیهِ

لِموجِباتِ مَرْضاتِکَ و اسْکِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِکَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین»


خداوندا در این روز درهای کرمت را به روی من بگشا و برمن برکاتت

را نازل فرما و بر موجبات خشنودیت موفقم بدار و در بهشتهایت مرا

مسکن ده, ای پذیرنده دعای پریشانان.




توفیق از نظر علی علیه السلام

1 - راهنما:

«لا قائد کالتوفیق؛

راهنما و جلوداری چون توفیق نیست.» (1)


2 - عنایت‏ خداوند:

«التوفیق عنایته؛

توفیق عنایت الهی است.» (2)


3 - رحمت الهی:

«التوفیق رحمته;

توفیق رحمت‏ خداوند است.»


4 - جذبه خداوند:

«التوفیق من جذبات الرب;

توفیق از جاذبه‏ های پروردگار است.»


5 - قله رستگاری:

«التوفیق راس النجاح;

توفیق اوج موفقیت و رستگاری است.»


6 - برترین نعمت:

«لا نعمة اجل من التوفیق;

نعمتی بالاتر از توفیق نیست.»


موجبات توفیق از دیدگاه علی علیه السلام

1 - طلب از خداوند:

«من استنصح الله وفق؛

آنکه از خدا طلب خیر کند توفیق یافته است.» (3)


2 - دینداری:

«کما ان الجسم و الظل لایفترقان کذلک التوفیق والدین لایفترقان؛

همان گونه که جسم و سایه جدایی ناپذیرند، توفیق و دین نیز جدایی پذیر نیستند.» (4)


چو توفیق الهی شد رفیقت هدایت می‏کند در هر طریقت



ارسال شده در توسط محب مهدی



شرح دعای روز بیست ودوم ماه مبارک رمضان

«اَللّهمَّ افتَح لی فیه ابوابَ فَضلکَ وَ اَنزل عَلَیّ فیه بَرَکاتکَ وَوَفّقنی فیه
لموجبات مَرضاتک واسکنّی فیه بحبوحات جَنّاتکَ یا مجیبَ دَعوَه
المضطَرّینَ»

«خداوندا! در این روز بر من درهای فضل و کرمت را بگشا و بر من
برکاتت را نازل فرما و بر موجبات رضا و خشنودیت موفقم بدار و در
وسط بهشت‌هایت مرا مسکن ده، ای پذیرنده دعای پریشانان و
درماندگان!»

* شرح فرازهای دعا


آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح فراز
«اَللّهمَّ افتَح لی فیه ابوابَ فَضلکَ»
  می‌گوید: خدایا، درب‌های فضل خودت را به روی من باز کن! خدا به
فضل خودش معامله می‌کند و اگر بخواهد به عدل خودش معامله کند، کار
ما خراب می‌شود. برخی در دعای قنوت می‌خوانند «اللهم عاملنا بفضلک و
لا تعاملنا بعدلک» کسی گفت که خدایا، من این همه دعا و نماز می‌خوانم؛
تازه منت سرم می‌گذاری، با من به عدلت معامله کن. تا اینکه محکوم به
اعدام شد. از طرف پیامبر زمان به او گفتند که خودت گفتی خدا به عدلش
با تو معامله کن. روزی یک مگس را اعدام کردی و خدا به عدل خودش
معامله کرد؛ تو مگسی را معدوم کردی و خدا تو را اعدام می‌کند!

وی ادامه می‌دهد: در قرآن آیه‌ای است که هر پیش‌آمدی که برای شما
اتفاق می‌افتد، محصول اعمال زشت خودتان است. با این حال خداوند
خیلی از اعمال بندگان را ندید می‌گیرد. ندید گرفتن خیلی از کارهای ما
توسط خدا، فضل است و اگر بخواهد همه کارهای ما را حساب کند، عدل
است. یادتان باشد اگر خدا بخواهد به عدل با ما معامله کند، کار ما زار
می‌شود.

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح فراز
«وَ اَنزل عَلَیّ فیه بَرَکاتکَ» اظهار
می‌کند: اینجا می‌خوانیم که خدایا برکات خودت را نیز بر ما نازل کن!
برکات چیست؟ برخی عمر با برکت دارند، چه اهل علم چه غیر اهل علم.
دستگیری و انجام کار خیر را برکت می‌نامند. معنی این فراز این است که
عمر با برکت داشته باشیم. اگر پولداریم، کار خیر انجام دهیم و اگر
عالمیم شاگرد تربیت کنیم و کتاب دینی بنویسیم.

این استاد اخلاق ادامه می‌دهد: هر عالمی و آخوندی باید کار و تدریسی
داشته باشد و نگوید که پیش‌نمازی مسجد، کار و شغل من است. عالم اگر
تدریس، تألیف و تربیت شاگرد داشت، عمرش با برکت است.

این استاد برجسته اخلاق در ادامه بیان می‌کند: علامه مجلسی از جمله
کسانی بود که عمر با برکت کرد و کتاب ارزشمند «بحار» ایشان 110
جلد است. از آنهایی که تازه به حوزه‌های علمیه می‌آیند تا تحصیل کنند،
می‌خواهم که فقط پیش‌نماز نشوند و با کار و تلاش خودشان را به درجه
حضرات جوادی آملی و حسن‌زاده آملی برسد.

آیت‌الله مجتهدی تهرانی همچنین در خصوص فراز
«وَوَفّقنی فیه لموجبات
مَرضاتک» تشریح می‌کند: خدایا، در کارهایی که سبب رضایت توست، من
را موفق گردان! یادتان باشد که کارهای نیک، موجبات رضایت پروردگار
را فراهم می‌کند. اگر بتوانیم به مستحقان کمک کنیم، برای دختران دم بخت

بی‌بضاعت جهیزیه تهیه کنیم، مسبب رضایتمندی خداوند می‌شوم.

وی تأکید می‌کند: اگر من این دعا را بخوانم ولی کاری نکنم که خدا از من
راضی شود، فایده ندارد.

این استاد اخلاق در شرح
«واسکنّی فیه بحبوحات جَنّاتکَ» می‌گوید:‌ خدایا
من را واسط بهشت ساکن کن! فلسفه وسط بهشت را نمی‌دانم و شاید
اولیاء و انبیاء در آنجا ساکن هستند. به هر حال بهترین جای بهشت در
وسط آن است که در دعای روز بیست‌ودوم ماه رمضان از خدا می‌خواهیم
آن را نصیب ما گرداند.

وی در توضیح بخش پایانی دعا می‌گوید: در پایان دعا می‌خوانیم
«یا
مجیبَ دَعوَه المضطَرّینَ» یعنی ای خدایی که دعای بیچاره‌ها را اجابت
می‌کند، این چند دعارا درباره من استجابت کن!




ارسال شده در توسط محب مهدی





«شب آسمانی شدن»



شب قدر، اوج معنویت رمضان است؛ اوج رنگ خدا گرفتن.

شب قدر، پهنه ‏ای است که روزه ‏دار بر آن می‏ایستد و تکیه می‏کند

بر حق، بر همه کائنات پشت کرده، در خلوت پر راز شب، با عبودیت محض،

در حضور پروردگارش از هرچه زمین و زمینی است، می‏برد و پیوند می‏خورد

با آسمان. مجرد می‏شود، غلت می‏خورد در باور شب.

 
با راز مرموز شب یکی می‏شود و دست به دست کائنات، تقدیر

مشترکش را بهترین تقدیر مقدر، التماس می‏کند.


ایمانش را پا برجا، جانش را رها و تعلقاتش را هر روز ناچیزتر طلب می‏کند.

شب قدر، تنها خدا را می‏بیند که کارگزار هست ی‏ست و تنها کلام خدا را

می‏شنود که نزولش، هرلحظه، هرم فضاست.


اشک می‏ریزد و در انتهای ضجه‏ هایش، درمی‏یابد که کائنات، چون گویی

با چوگان امر الهی متحرکند و سیطره امر و اراده محض اوست که گسترده

بر مقدرات است. شب قدر، شب رنگ‏باختن جسم است؛


شب حکومت جان. شب تحقیر ماده و عظمت معناست.

شب قدر، شب آسمانی شدن است؛ شب یکی شدن با ژرفای فطرت الهی.


شب قدر، شب همسایگی با فرشتگان است. شب از یاد بردن خود، شب

غرق شدن در وجود خداوند، شب رحمت، شب تقدیر الهی است.


شب قدر، «شبی است که از هزار ماه برتر و بالاتر است».

قدر، میعاد انسان است با خداوند.




 

سایت آیه های انتظار


ارسال شده در توسط محب مهدی
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >