مقالات و سایر مطالب مرتبط
عید قربان"روزی که انسان ازخداوند نمره قبولی گرفت
.....قربانی از چه زمانی مرسوم شده است؟ .....
......عید قربان عید تمام مسلمانان جهان.......
.......فضیلت نماز عید قربان در قرآن.......
......آنچه عید قربان یادآوری می کند.....
......اعمال شب و روز عید قربان......
......ویژگی حج مقبول چیست ؟......
......عید قربان؛ جلوهگاه تعبد ......
......قربان و قربانی در قران.....
......عید قربان در روایات......
......احکام و شرایط قربانی......
......احکام نماز عید قربان......
فعالیتهای فرهنگی ، هنری ، ادبی و تصویری
اسماعیل نفس درمسلخ عشق *ویژه نامه عید سعید قربان (سال 91)
مکتب عاشقی، مشق بندگی { ویژه نامه عیدسعیدقربان } ( سال90)
..عید سعید قربان برمسلمین مبارک باد ( ویژه نامه سال 89 )..
...گالری تصاویر متحرک وبسیارزیبای عید سعید قربان...
.....اشعار برگزیده در توصیف عید سعید قربان.....
......پیامک های زیبای تبریک روز عید قربان......
چه میعادگاه خلوت و زیبایی!
اسماعیل، در دستهای اراده ابراهیم.
سر اسماعیل، در آغوش پدر و نگاه اسماعیل، نه به چشمهای پدر، که به
آن سوی ابرها و آسمانها و خدایی که چند لحظه بعدتر را بهتر از همه میدانست.
آن روز، نه گلوی اسماعیل بریده شد و
نه ابراهیم پدری را بر بندگی ترجیح داد.
تنها رضایت و سرسپردگی به «او» بود که بیداد میکرد،
پس به رسم نمایش سرفرازی و قبولی، گوسفندی ذبح شد.
از آن روز بزرگ و باشکوه تاکنون
جشن میعاد اسماعیل و ابراهیم با فرمان پروردگار،
هرسال و هر قربان، تکرار میشود
که جشن دلدادگی و شیدایی است و در دل ایمان مومنان دوست، آذین
پرنشاط قرب و دیدار، بسته میشود.
مبارک باد!
عید قربان، روز اثبات عشق و تسلیم است ؛
روزی که انسان در برابر معشوق، خود و همه چیز را فدا می کند
و تعبد و پرستش خدا را آن گونه که شایسته است
به معرض دید همگان می گذارد.
در این روز به گونه ای شایسته عمل می کنیم
تا ابراهیم و اسماعیل وار از آزمایش و امتحان به در آییم.
آن گونه تسلیم امر حق می گردیم و تمام وجود و
هستی خویش را تقدیم حق تعالی می نماییم که پاداش نیکوی
وعده داده شده را از خداوند سبحان دریافت کنیم.
در این روز با شکوه، خاطره عشق و ایثار
حضرت ابراهیم علیه السلام و اسماعیل علیه السلام
و هاجر علیهاالسلام را تجدید می نماییم
و نشان می دهیم که عشق و ایمان ما ،در چه مرتبه ای
و آرزوی وصل در چه حدی است و تا چه اندازه به تعبد و تسلیم رسیده ایم.