سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیه های انتظار


بزمی به حرییم کبــریا برپا شد
کوثر ز خدا به مصطفی اعطا شد
هر قطره ز آب کوثر افتاد به خاک
صد شاخه گل محمدی پیدا شد



ولادت با سعادت سرور بانوان بهشت ، فخر کائنات ، در بی همتای آفرینش ، انسیه حورا،ریحانه دلها ، صدیقه طاهره ، حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها ، روز بزرگداشت مقام زن و روز مادر بر همگان مبارک باد

راز اسماء حضرت زهرا سلام الله علیها چیست ؟

حضرت صادق علیه السلام فرمودند:

حضرت فاطمه علیهاالسلام را نزد خدای تعالی نُه نام است: فاطمه، صدیقه، طاهره، مبارکه، زکیّه، راضیه، مرضیّه، محدّثه، و زهرا.

پس فرمودند: آیا می‌دانی که تفسیر فاطمه چیست؟ راوی عرض کرد: مرا خبر ده ای سیّد من! فرمود: یعنی بُریده شده از بدیها.

«بر اساس روایات، آن بانو را فاطمه نامیده‌اند زیرا: از هر بدی جداست، شیعیانش را از دوزخ می‌رهاند، به وسیله علم و کمال از شیر گرفته شده،بدیل ندارد، انسان‌ها از شناختنش عاجزند،و از نام خدای فاطر گرفته است.»

علامه مجلسی می‌نویسد:

صدّیقه به معنی معصومه و مبارکه یعنی صاحب برکت در علم و فضل و کمالات و معجزات و اولاد گرامی؛ طاهره، پاکیزه از صفات نقص؛ زکیّه، نمو کننده در کمالات و خیرات؛ راضیه، راضی به قضای الهی؛ مرضیّه، پسندیده خدا و دوستانش؛ محدّثه، آن که فرشته با او سخن می‌گوید و زهرا، نورانی به نور صوری و معنوی معنا می‌دهند.

اَبان بن تَغلَب از حضرت صادق علیه السلام سؤال کرد: به چه سبب فاطمه را زهرا می‌نامند؟ حضرت فرمود:

برای آن که نور فاطمه سه مرتبه در روز برای امیرالمؤمنان علیه السلام ظاهر می‌شد؛ یک مرتبه در آغاز روز، که فاطمه به نماز بامداد می‌ایستاد؛ نور سفیدی از آن خورشید فلکِ عصمت ساطع می‌گردید و در خانه‌های مدینه می‌تابید و دیوارها را سفید می‌کرد؛ آن سان که از مشاهده آن حالت تعجّب کرده و به خدمت حضرت رسول صلی الله علیه و آله می‌شتافتند و علت آن نور را سؤال می‌کردند.

حضرت می‌فرمود: به خانه دخترم فاطمه بروید تا سبب آن نور بر شما ظاهر گردد. چون به خانه آن حضرت می‌آمدند، می‌دیدند که آن حضرت در محراب عبادت نشسته به نماز مشغول است و آن نور از روی انورش ساطع است، پس می‌دانستند نوری که مشاهده کرده‌اند از وجود مقدس اوست.

چون هنگام زوال شمس می‌شد و فاطمه علیهاالسلام مهیّای نمازمی‌گردید، نور زردی از جبینش می‌درخشید، و بر خانه‌های مدینه می‌تابید، و از آن نور در و دیوار و جامه‌ها و رنگ‌های ایشان زرد می‌شد؛ چون از سبب آن حال سؤال می‌کردند، حضرت رسول صلی الله علیه و آله آنها را به خانه فاطمه علیهاالسلام می‌فرستاد، چون به خانه آن حضرت می‌رفتند، وی را در محراب عبادت می‌یافتند که مشغول نماز است و از روی مبارکش نور زردی ساطع است، پس می‌دانستند که آنچه دیده‌اند از نور روی آن حضرت بوده است.

چون آخر روز فرامی‌رسید و آفتاب غروب می‌کرد، از روی منوّر فاطمه علیهاالسلام نور سرخی می‌درخشید،- از فرح و شادی و شکر و نعمت الهی- پس به آن نور خانه‌های مدینه و دیوارهای آن سرخ می‌شد. مردم که از مشاهده آن حالت متعجّب می‌شدند، به خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌رسیدند و از علت آن سوال می‌نمودند. حضرت صلی الله علیه و آله ایشان را به خانه فاطمه علیهاالسلام می‌فرستاد، پس آن بانو را می‌دیدند که در محراب نماز نشسته و به تسبیح و تمجید الهی مشغول می‌باشد و از گونه‌اش نور سرخی ساطع است. پس می‌دانستند که آن چه دیده‌اند از آثار نور آن حضرت بوده و پیوسته آن نور در جبین انور فاطمه علیهاالسلام بود تا آن که امام حسین علیه السلام متولد شد و آن نور به جبین آن حضرت منتقل گردید و پیوسته آن نور با ما هست و از امامی به امام دیگر منتقل می‌شود تا روز قیامت. همچنین از آن حضرت پرسیدند: به چه سبب حضرت فاطمه علیهاالسلام را زهرا می‌گفتند؟ فرمود:

زیرا که حق تعالی آن حضرت را از نور عظمت خود آفرید و چون او را آفرید، آسمان‌ها و زمین از نور روی او روشن شد و دیده‌های فرشتگان را خیره گرداند، و همگی برای حق تعالی به سجده افتاده و گفتند: ای خدای ما این چه نور است؟

حق تعالی به ایشان وحی کرد: نوری است که از نور خود آفریده و در آسمان ساکن گردانیده و از عظمت خود آن را خلق کرده‌ام. و او را از وجود پیغمبری از پیغمبران خود که او را بر جمیع پیغمبران برتری داده‌ام بیرون خواهم آورد، و از این نور پیشوایان دین را که قیام نمایند به امر من هدایت کنند مردم را به دین حق بیرون خواهم آورد و آنها را خلیفه‌های خود در زمین گردانم، بعد از آن که وحی من منقطع شود .و نیز از آن حضرت روایت کرده‌اند که:

فاطمه علیهاالسلام را به آن سبب زهرا نامیدند چرا که وقتی در محراب خود به عبادت می‌ایستاد، نور او، اهل آسمان را روشنی می‌بخشید، چنان که ستارگان آسمان اهل زمین را روشنایی می‌دهند.

از امام حسن عسکری علیه السلام سؤال کردند که چرا حضرت فاطمه را زهرا نامیدند؟ فرمود: از برای آن که روی آن حضرت برای امیرمؤمنان علیه السلام در آغاز روز مانند آفتاب، و در هنگام زوال چون ماه منیر می‌درخشید و نزد غروب آفتاب همانند ستاره روشن می‌شد.

همچنین در احادیث متواتر از طریق خاصّه و عامّه روایت شده است: آن حضرت را برای این فاطمه نامیده‌اند که حق تعالی او و شیعیانش را از آتش جهنم بریده است ابن شهر آشوب روایت کرده است که کنیه‌های آن حضرت: امّ الحسن، امّ الحسین، امّ المحسنین، امّ الائّمّة، امّ ابیه، و اسماء آن حضرت: فاطمه، بتول، سّیده، عذرا، زهراء، حوراء، مبارکه، طاهره، زکیّه، مرضیّه، محّدثه، مریم، کبری و صدیقة الکبری بود.

 

         التماس دعا         

   

برنامه های تالار آیه های انتظاردر هفته جاری

ساعت شروع برنامه ها هرشب ساعت : 10

شنبه 1/4/87

تلاوت ترتیل آیات21 تا 27سوره مبارکه کهف- صفحه 296

تفسیرآیات تلاوت شده  توسط  حاج آقا پیام محبت به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای خانگل زاده تحت عنوان   به

مدت 30 دقیقه 

سخنرانی استاد حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


یکشنبه 2/4/87

تلاوت ترتیل آیات 28 تا 34 سوره مبارکه کهف - صفحه 297

تفسیرایات تلاوت شده توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای آب آور

به مدت 30دقیقه

بیان احکام وپرسش وپاسخ های قرآنی توسط حجت الاسلام والمسلمین

آقای محمدی به مدت30دقیقه


دوشنبه 3/4/87

تلاوت ترتیل  آیات35 تا 45 سوره مبارکه کهف- صفحه 298

تفسیرموضوعی آیات (اخلاق درقرآن ) توسط حجت الاسلام والمسلمین

آقای محمدی به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای افتخاری تحت عنوان

شیعه در جهان امروز به مدت  30 دقیقه

سخنرانی آقای حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


سه شنبه 4/4/87

تلاوت ترتیل آیات 46 تا 53 سوره مبارکه کهف -صفحه 299

تفسیرموضوعی آیات ( اخلاق درخانواده- حجاب ) توسط حجت الاسلام

والمسلمین آقای غلامی  به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای یوسف زاده  تحت عنوان

اخبار وروایات در خصوص امام زمان (عج) به مدت 30 دقیقه

دعای توسل 


چهارشنبه 5/4/87

تلاوت ترتیل  آیات 54 تا 61 سوره مبارکه کهف - صفحه 300

تفسیر آیات تلاوت شده توسط  حجت الاسلام و المسلمین آقای زنگوئی به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای محمدی  تحت  عنوان مبانی

 مسیحیت به مدت 30 دقیقه

سخنرانی استاد حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


پنج شنبه 6/4/87

تلاوت ترتیل آیات 62 تا 74 سوره مبارکه کهف -صفحه 301

تفسیرآیات تلاوت شده توسط حجت الاسلام والمسلیمین آقای آب آور به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلیمین آقای غلامی تحت عنوان معارف

اسلام (معجزات انبیاء) به مدت 30 دقیقه

دعای کمیل


جمعه 7/4/87

تلاوت ترتیل آیات 75 تا 83 سوره مبارکه کهف-صفحه 302

تفسیرآیات تلاوت شده توسط حجت الاسلام و المسلمین اقای صدارت

به مدت  30دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای آب آور تحت عنوان دعا به

مدت30 دقیقه


لطفا نظرات ، انتقادات و پیشهنادات خود را درخصوص برنامه های تالار در صفحه نظرات وبلاگ بنویسید


برای استفاده از برنامه های هرشب گروه آیه های انتظار دریاهومسنجرآی دی زیر را ادد کنید

ayehhayeentezar_room


جهت عضویت در گروه آیه های انتظار اینجا کلیک کنید



ارسال شده در توسط محب مهدی

 



نشانه هاى عاشق حضرت مهدى عج الله تعالی فرجه شریف

چه کسى مى تواند بگوید من عاشق حضرت مهدى علیه السلام هستم و نشانه هاى عشق به امام چیست؟

محبت و عشق به لفظ و صِرف ادعا نیست، بلکه در عمل نمایان مى شود. قرآن کریم در مورد محبت الهى مى فرماید: (ان کنتم تحبون الله فاتّبعونى یحببکم الله). «اگر خدا را دوست دارید از من پیامبر پیروى کنید، تا خدا هم شما را دوست داشته باشد.» پس نشانه ى عشق و محبت به خدا پیروى از رسولش است. کسى مى تواند بگوید من عاشق و دوستدار مهدى علیه السلام هستم که از حضرتش و نائبان ایشان (فقهاى جامع الشرائط) پیروى کند. عاشق براى دیدار معشوق ولقاى او لحظه شمارى مى کند و از خود بى خود است و هر آنچه را معشوق مى پسندد انجام مى دهد و از آن کوتاهى نمى کند. بر این اساس یکى از نشانه هاى عشق به مهدى علیه السلام انتظار فرج ایشان است. هر چه انتظار بیش تر باشد نشانه ى محبت و عشق بیش تر به حضرت است.

امام زمان عج الل تعالی فرجه  حافظ و نگهبان دین جدّشان، حضرت محمد صلى الله علیه وآله وسلم هستند و با ظهورشان مى خواهند اسلام واقعى را به طور کامل پیاده کنند. بنابراین از نشانه هاى دیگر عاشق امام زمان عج الله تعالی ، سعى و تلاش در عمل به دستورات اسلام و فرامین الهى است.

در روایتى که از امام صادق علیه السلام در مورد یاران حضرت مهدى علیه السلام نقل شده است، مى خوانیم: «من سرّ ان یکون من اصحاب القائم فلینتظر ولیعمل بالورع و محاسن الاخلاق.* «هر کس دوست دارد از یاران حضرت مهدى علیه السلام باشد، باید در انتظار باشد و با تقوا و ورع عمل کند و به اخلاق نیکو رفتار نماید. »

کسى که چنین محبت و عشقى در او پدید آمد، آن قدر به حضرت مهدى علیه السلام نزدیک مى شود که اگر قبل از ظهور حضرت بمیرد، همانند کسى است که در خیمه ى امام زمان علیه السلام و همراه ایشان بوده و در رکاب ایشان شهید شده است. از امام صادق علیه السلام  نقل شده «من مات منکم وهومنتظر لهذا الامر کمن هو مع القائم فی فسطاطه، قال: ثم مکث هنیئة ثم قال: لا بل کمن قارع معه بسیفه، ثم قال: لا والله الا کمن استشهد مع رسول الله»*. «هر کس بمیرد در حالى که منتظر قیام امام زمانش باشد مانند کسى است که با حضرت در خیمه ى ایشان باشد.» سپس امام صادق علیه السلام مدتى مکث نمود و فرمود: «نه بلکه مانند کسى است که با امام زمان علیه السلام شمشیر بزند.» سپس فرمود: «نه، قسم به خدا مانند کسى است که با رسول خدا شهید شده باشد. »

 پی نوشت :

1-سوره آل عمران، آیه 31

2- بحار الانوار، ج 52، ص 140، ح 50 

3- بحار الانوار، ج 52، ص 126، ح 18

 

    التماس دعا         


     برنامه های تالار آیه های انتظاردر هفته جاری ساعت شروع برنامه ها هرشب ساعت : 10

شنبه 25/3/87

تلاوت ترتیل آیات67 تا 75سوره مبارکه اسراء - صفحه 289

تفسیرآیات تلاوت شده  توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای خانگل زاده به

مدت 30 دقیقه 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین  حاج آقا محمدی تحت عنوان بررسی مبانی

مسیحیت به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی استاد حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


یکشنبه 26/3/87

تلاوت ترتیل آیات 76 تا 86سوره مبارکه اسراء - صفحه 290

تفسیرایات تلاوت شده توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای آب آور به مدت 30دقیقه

بیان احکام و پرسش وپاسخ های قرانی توسط  حجت الاسلام و المسلمین

آقای محمدی شاهرودی تحت عنوان  به مدت30دقیقه


دوشنبه 27/3/87

تلاوت ترتیل  آیات87 تا 96 سوره مبارکه اسراء- صفحه 291

تفسیرموضوعی آیات ( اخلاق درقرآن ) توسط حجت الاسلام والمسلمین

آقای محمدی به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی توسط حجت الاسلام و المسلمین آقای خانگل زاده تحت عنوان خصوصیات بهشتیان   به مدت  30 دقیقه

سخنرانی آقای حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


سه شنبه 28/3/87

تلاوت ترتیل آیات 97 تا104 سوره مبارکه اسراء -صفحه 292

تفسیرموضوعی آیات ( اخلاق درخانواده- حجاب توسط حجت الاسلام والمسلمین

آقای غلامی  به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای یوسف زاده  تحت عنوان اخبار و

روایات در خصوص امام زمان (عج) به مدت 30 دقیقه

دعای توسل 


چهارشنبه 29/3/87

تلاوت ترتیل آیات 105 تا 111سوره مبارکه اسراء و آیات 1 تا 4 سوره

مبارکه کهف- صفحه 293

تفسیر آیات تلاوت شده توسط  حجت الاسلام و المسلمین آقای خانگل زاده 

به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای محمدی شاهرودی تحت  عنوان  

وهابیت به مدت 30 دقیقه

سخنرانی استاد حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


پنج شنبه 30/3/87

تلاوت ترتیل آیات 5 تا 15 سوره مبارکه کهف -صفحه 294

تفسیرآیات تلاوت شده توسط حجت الاسلام والمسلیمین  آقای آب آور به

مدت 30 دقیقه 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلیمین آقای غلامی تحت عنوان معارف اسلام

(معجزات انبیاء ) به مدت 30دقیقه

دعای کمیل


جمعه 31/3/87

تلاوت ترتیل آیات 16 تا 20 سوره مبارکه کهف-صفحه 295

تفسیرآیات تلاوت شده توسط حجت الاسلام و المسلمین اقای صدارت به

مدت  30دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای آب آور تحت عنوان دعا به مدت

30 دقیقه


   لطفا نظرات ، انتقادات و پیشهنادات خود را درخصوص 

برنامه های تالار در صفحه نظرات وبلاگ بنویسید


برای استفاده از برنامه های هرشب گروه آیه های انتظار در

یاهومسنجرآی دی زیر را ادد کنید

ayehhayeentezar_room


جهت عضویت در گروه آیه های انتظار اینجا کلیک کنید



ارسال شده در توسط محب مهدی


پدر ! زخم  زبان بسیار خوردم
کتک از خصم بدکردار خوردم
میان کوچه های شهر؛ سیلی
هم از دشمن هم از دیوار خوردم
پدر! زهرای تو حاجت روا شد
ببین مزد رسالت چون ادا شد
ببین پهلو و دست و کودک من
بلاگردان جان مرتضی شد

دنیای غریبیه این دنیای آدمها!

از همه نوع سلیقه و علاقه و انگیه توش پیدا میشه. اما یه چیزی که بین همه مون مشترکه که اون هم بنا به فطرت انسانیمونه،حس علاقه به خود و افکارو اندیشه هامونه. و دوست داریم دیگرانی که باما در ارتباطند نیز به افکارو سلیقه ها و عقائدمون احترام بگذارن. درکمون کنند.جمله ای که خیلی سر زبونهامون می چرخه.این که دوست داریم درک بشیم. دیده بشیم.احساس بشیم. شنیده بشیم...

خیلی سخته که یک نفر به ارزش ها و افکارمون بی توجهی کنه.عذاب آوره که دوست داشتنی هامونو دوست نداشته باشن بهشون احترام نذارن.

موقع مرگ عاشق اون وقتیه که به معشوقش بی حرمتی بشه.مخصوصا اگه معشوقش بهترین و زیباترین و کامل ترین باشه.این موقع دیگه عاشق دردهای خودشو فراموش میکنه.چون بی حرمتی به معشوق جایی برای فکر کردن به دردهای خودش نمی ذاره.

وقتی به خودش اومد دید بچه ها دارن گریه میکنن. خانه به هم ریحته. همه دارن ناله می زنن. وضع خودش که دیگه قابل توصیف نبود. همه بدنش داغون بود. دستش، کتفش، صورتش،...

تازه اون داشت مادر میشد.

همه جا رو نگاه کرد اما علی را ندید.

پرسید اسماء علی من کو؟

اما اون نمی دونست چی بگه؟

بچه ها رو آروم کنه؟

به داد خانم برسه؟

به خونه؟

فقط یه جمله تونست بگه:

خانم ، آقا رو بردن

دستاشو بستن

طناب به گردنش انداختن

کشون کشون بردنش...

بلند شد. زود خودشو جمع کرد. دوید طرف مسجد.

خانم کجا میرید؟

شما حالتون خوب نیست.

خانووووم...

کوچه ای که ماه را سیلی زدند

آسمان را پرده نیلی زدند

جای جایت بوی کوثر می دهد

بوی سوز و اشک حیدر می دهد

وسیلم الذین ای منقلب ینقلبون

 

    التماس دعا     

    


     برنامه های تالار آیه های انتظاردر هفته جاری ساعت شروع برنامه ها هرشب ساعت : 10

شنبه 18/3/87

تلاوت ترتیل آیات1تا 7 سوره مبارکه اسراء - صفحه 282

تفسیرآیات تلاوت شده  توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای زنگوئی به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای محمدی تحت عنوان حضرت  زهرا سلام الله علیها  به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی استاد حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


یکشنبه 19/3/87

تلاوت ترتیل آیات 8 تا 17سوره مبارکه اسراء - صفحه 283

 تفسیر ایات تلاوت شده توسط حجت  الاسلام والمسلمین آقای زنگوئی  به مدت 30دقیقه

بیان احکام و پرسش وپاسخ های قرانی توسط حجت الاسلام و المسلمین آقای محمدی شاهرودی تحت عنوان  به مدت30دقیقه


دوشنبه 20/3/87

تلاوت ترتیل  آیات18تا 27 سوره مبارکه اسراء- صفحه 284

تفسیرموضوعی آیات (اخلاق درقرآن - ارتباط سالم وموفق در خانواده) توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای محرابی به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی توسط حجت الاسلام و المسلمین  آقای خانگل زاده تحت عنوان    به مدت  30 دقیقه

سخنرانی آقای حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


سه شنبه 21/3/87

تلاوت ترتیل آیات 28 تا38سوره مبارکه اسراء -صفحه 285

تفسیرآیات تلاوت شده توسط  حاج اقا پیام محبت به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای یوسف زاده تحت عنوان اخبار و روایات در خصوص امام زمان (عج) به مدت 30 دقیقه

دعای توسل 


چهارشنبه 22/3/87

تلاوت ترتیل آیات 39 تا 49سوره مبارکه اسراء- صفحه 286

تفسیرآیات تلاوت شده توسط  حجت الاسلام والمسلمین آقای خانگل زاده به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای محمدی شاهرودی تحت عنوان  وهابیت به مدت 30 دقیقه

سخنرانی استاد حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


پنج شنبه 23/3/87

تلاوت ترتیل آیات 50 تا 58 سوره مبارکه اسراء -صفحه 287

تفسیرآیات تلاوت شده توسط حجت الاسلام والمسلیمین  آقای آب آور  به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلیمین آقای غلامی تحت عنوان     معارف  اسلام ( معجزات انبیاء )به مدت 30دقیقه

دعای کمیل


جمعه 24/3/87

تلاوت ترتیل آیات 59 تا 66 سوره مبارکه نحل-صفحه 288

تفسیرآیات تلاوت شده توسط حجت الاسلام و المسلمین اقای صدارات به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای آب آور تحت عنوان  به مدت 30 دقیقه


   لطفا نظرات ، انتقادات و پیشهنادات خود را درخصوص 

برنامه های تالار در صفحه نظرات وبلاگ بنویسید


برای استفاده از برنامه های هرشب گروه آیه های انتظار در یاهو مسنجرآی دی زیر را ادد کنید

ayehhayeentezar_room


جهت عضویت در گروه آیه های انتظار اینجا کلیک کنید


 


ارسال شده در توسط محب مهدی


فاطمه زهرا علیها السلام  علت خلقت

ضمن روایات فراوانی آمده است که اساس و علت خلقت، اهل بیت علیهم السلام هستند. خداوند به پیامبر اکرم (ص) فرمود: اگر تو نبودی، افلاک را خلق نمی کردم؛ و رسول گرامی اسلام خطاب به حضرت زهرا(س) فرمود: اگر تو نبودی خداوند زمین و آسمان را خلق نمی کرد.

در روایات ذکر شده است بعد از هبوط حضرت آدم(ع) به زمین و ناله و زاری کردن او، خداوند کلماتی را به وی آموخت و افرادی را به حضرت معرفی کرد که آنها را علل خلقت هستی معرفی نمود.

" فتلقی آدم من ربه کلمات فتاب علیه." (بقره / 37)

پس حضرت آدم (ع) از حضرت حق کلماتی را فرا گرفت و آن کلمات را وسیله - قبول - توبه خویش قرار داد.

درباره این آیه احادیثی نقل شده که بسیار فوق العاده است و با توجه به آیه مذکور و این روایات، انسان می تواند به خوبی درک نماید که حضرت صدیقه علیهاالسلام، علت خلقت است و یکی از اسباب آفرینش جهان می باشد؛ یعنی همانطور که رسول اکرم(ص)، امیرالمؤمنین و حسنین علیهم السلام سبب خلقتند، حضرت صدیقه سلام الله علیها نیز یکی از علل آفرینش است و معقول نیست کسی علت خلقت باشد و ولایت نداشته باشد

در این باره  روایتی از جناب ابن عباس نقل می کنیم:

هنگامی که فرشتگان بر حضرت آدم سجده کردند، تکبر به او راه یافت و در حالی که بر خود می بالید عرض کرد: پروردگارا، آیا مخلوقی که نزد تو محبوبتر از من باشد، آفریده ای؟ و این سؤال را سه بار تکرار کرد و هر سه بار بی جواب ماند، دفعه سوم که حضرت آدم(ع) سؤال خود را بازگو می کرد، متوجه گردید که سؤال بی پاسخ او، سخن به جایی نبوده است، آنگاه از جانب پروردگار خطاب آمد:

بله، ای آدم، مخلوقاتی از تو محبوبتر دارم، که اگر آنها به وجود نمی آمدند، ترا نیز نمی آفریدم.

عرض کرد: پروردگارا آنها را به من نشان بده.

در آن هنگام از جانب خدای تعالی به فرشتگان درگاه الهی وحی شد: پرده ها را کنار بزنید. چون حجاب ها برداشته شد، از پشت پرده ی غیب، پنج شبح ظاهر شدند که در پیشگاه عرش ایستاده بودند.

حضرت آدم عرض کرد: پروردگارا اینان کیستند؟

خطاب آمد: این پیامبر من، این علی امیرالمؤمنین پسر عمّ او، این فاطمه دخترش و این دو، حسن و حسین، پسران علی، فرزندان پیامبر من هستند. و پس از معرفی نام های آنها، خدای تعالی فرمود: یا آدم، اینان مقام اول را دارا هستند و درجاتشان بسیار عالی است و مرتبه تو، تالی مقام والای اینها می باشد.

و بعدها وقتی که حضرت آدم مرتکب و مبتلای آن ترک اولی شد، عرض کرد:

پروردگارا، از تو مسئلت دارم که به حق محمد، و علی، و فاطمه و حسن و حسین از خطای من درگذری؛ پس دعایش مستجاب شد و مشمول عفو و آمرزش خدای تعالی قرار

گرفت و این است معنای آیه شریفه که خدا می فرماید: پس آدم کلماتی از پروردگارش فراگرفت که به وسیله آن کلمات توبه او مورد قبول واقع گردید.

    
                         التماس دعا


     برنامه های تالار آیه های انتظاردر هفته جاری ساعت شروع برنامه ها هرشب ساعت : 10

شنبه 11/3/87

تلاوت ترتیل آیات 73 تا 79 سوره مبارکه نحل - صفحه 275تفسیرموضوعی آیات (اخلاق درقرآن - ارتباط سالم وموفق در خانواده) توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای محرابی به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای غلامی تحت عنوان حضرت  زهرا سلام الله علیها  به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی استاد حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


یکشنبه 12/3/87

تلاوت ترتیل آیات 80 تا 87 سوره مبارکه نحل - صفحه 276

 تفسیر ایات تلاوت شده توسط حجت  الاسلام والمسلمین آقای زنگوئی  به مدت 30دقیقه

بیان احکام و پرسش وپاسخ های قرانی توسط حجت الاسلام و المسلمین آقای محمدی شاهرودی تحت عنوان  به مدت30دقیقه


دوشنبه 13/3/87

تلاوت ترتیل  آیات88 تا 93 سوره مبارکه نحل- صفحه 277

تفسیرموضوعی آیات (اخلاق درقرآن - ارتباط سالم وموفق در خانواده) توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای محرابی به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی توسط حجت الاسلام و المسلمین  آقای خانگل زاده تحت عنوان    به مدت  30 دقیقه

سخنرانی آقای حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


سه شنبه 14/3/87

تلاوت ترتیل آیات 94 تا 102 سوره مبارکه نحل -صفحه 278

تفسیرآیات تلاوت شده توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای زنگوئی به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای یوسف زاده تحت عنوان اخبار و روایات در خصوص امام زمان (عج) به مدت 30 دقیقه

دعای توسل 


چهارشنبه 15/3/87

تلاوت ترتیل آیات 103 تا 110 سوره مبارکه نحل- صفحه 279

تفسیرآیات تلاوت شده توسط  حجت الاسلام والمسلمین آقای خانگل زاده به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای محمدی شاهرودی تحت عنوان  وهابیت به مدت 30 دقیقه

سخنرانی استاد حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


پنج شنبه 16/3/87

تلاوت ترتیل آیات 111 تا 118 سوره مبارکه نحل -صفحه 280

تفسیرآیات تلاوت شده توسط حجت الاسلام والمسلیمین  آقای  خانگل زاده به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلیمین آقای آب آور تحت عنوان    به مدت 30دقیقه

دعای کمیل


جمعه 17/3/87

تلاوت ترتیل آیات 119 تا 128 سوره مبارکه نحل-صفحه 281

تفسیرآیات تلاوت شده توسط حجت الاسلام و المسلمین اقای آب آور به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای مجمدی شاهرودی تحت عنوان فاطمه زهرا سلام الله علیها به مدت 30 دقیقه


   لطفا نظرات ، انتقادات و پیشهنادات خود را درخصوص 

برنامه های تالار در صفحه نظرات وبلاگ بنویسید


برای استفاده از برنامه های هرشب گروه آیه های انتظار در یاهو مسنجرآی دی زیر را ادد کنید

ayehhayeentezar_room


جهت عضویت در گروه آیه های انتظار اینجا کلیک کنید


 



ارسال شده در توسط محب مهدی


فاطمه (س) گـــــلــــــــواژه ی حُــســــــن ازل

 فاطمه (س (نـــامـــوس حـــــیّ لـــ ـم یــــــزل

فاطمه (س) نــامـی کـه مـحـبــــوب خــداســت

فاطمه (س(عـشـــــق تــمـــــام اولــیـــاســــت

فاطمه (س(مــحــــــبـــــــوبـــــــه ذاتِ  إلـــــــاه

ســــالـکـــــان  راه حـــــــق را شـــــــمـــــع  راه

فاطمه (س) گــنـــــج نـــــهـــــان رازهـــاســـــت

فاطمه (س) دنـیــائـــی از اعـجــــازهــــاســــت

دین اسلام به وسیله ی ویژگیهای متعددی از دیگر ادیان متمایز میگردد. از آن جمله، اسلام به واسطه ی شخصیت بانویی یگانه چون فاطمه ی زهرا علیها السلام ویژگی خاصی مییابد؛ بانویی که قرآن کریم سوره¬ی کوثر را به نام او اختصاص داده است.

خداوند اراده کرده است تا به وسیله ی خاندان پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم، هم بُعد انسانی و هم بعد رسالتی وی را استمرار بخشد و برخلاف برخی انبیای گذشته چون نوح، موسی و عیسی علیهم السلام رشته¬ی بقای رسالت را از خاندانش گسسته ننماید. لذا خداوند این¬گونه مقدر نمود تا نسل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به وسیله ی "دخترش" امتداد یابد و او فاطمه علیها السلام است و بس.این در حالی است که خداوند میتوانست مانند ابراهیم علیه السلام، نسل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را نیز از طریق پسرانش امتداد دهد.

فاطمه زهرا علیها السلام، فضیلت و قداست خاصی در نزد خداوند دارد و البته رابطه ی او با پروردگارش نیز، ارتباطی ویژه است که در مقابل باعث گردیده تا تمجید و ستایش الهی شامل حال فاطمه علیها السلام گردد. برای همین، هیچ بانویی همتای فاطمه علیها السلام نیست. این مطلب از موضوعاتی است که می¬توان از متون روایی و تاریخی به صورت قطعی و یقینی آن را اثبات کرد؛ تا جایی که حتی عموم علمای اهل سنت نیز در قالبهای مختلف و با نصوص گوناگون، آن را نقل نموده اند. این نصوص همگی بر یک نکته اتفاق نظر دارند و آن "قداست فاطمه علیها السلام" میباشد.

حال اگر این چنین بانویی مورد بی¬مهری قرار گیرد، بدون شک دامنه¬ی این بی¬مهری بسیار فراتر از آن چیزی است که تصور می¬کنیم:به راستی که دشمنان زهراعلیها السلام، تشکیل دهنده ی جبهه ی دشمنی با مهمترین مقدسات اسلامی، یعنی قرآن کریم هستند؛ چرا که به اعتقاد مسلمانان بسیاری از آیات قرآن کریم در شأن اهل بیت علیهم السلام نازل گردیده است: همانند "آیه تطهیر"، " آیه مودت" و " آیه مباهله"

آری؛ شاید مسلمانان در مورد مصادیق اهل بیت و تعداد آن ها اختلاف نظر داشته باشند، اما در این که زهرا علیها السلام یکی از مصادیق اهل بیت در  آیه ی تطهیر است، هیچ شک و اختلافی میان مسلمین وجود ندارد. لذا دشمنی با زهرا علیها السلام، دشمنی با قرآن کریم است.

از سوی دیگر بدون شک دشمنی با زهرا علیها السلام، دشمنی با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است؛ پیامبری که مقدسترین چهره ی بشریت در طول تاریخ است. به بیان دیگر: ظلم به زهراعلیها السلام، ظلم به تمام مقدسات اسلامی است که بارزترین و واضح ترین آن پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم می¬باشد؛ چرا که رضای فاطمه علیها السلام، رضای او و غضب فاطمه علیها السلام، غضب او و آزار فاطمه علیها السلام، آزار اوست.لذا دشمنی با زهرا علیها السلام، دشمنی با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است.

همچنین این دشمنی در حقیقت دشمنی با شخصیت مومن است. در بسیاری از روایات از حرمت و عظمت مومن در نزد خداوند سبحان یاد شده است؛ به گونه ای که حرمت او از حرمت کعبه که در میان مسلمانان از جایگاه رفیعی برخوردار است، بیشتر و والاتر برشمرده شده است؛ همان کعبه ای که بنابر برخی روایات، اگر احترام آن خدشه دار گردد، عرش خدا به لرزه درمی¬آید. اما علی رغم این، باز هم "حرمت مومن عادی" از کعبه بالاتر است. حال به راستی جایگاه بانوی مومنی چون زهرا علیها السلام که بی¬شک به دلیل انتسابش به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم از یک سو و به اعتبار شخصیت و صفات متعالی و مقام بالا و رفیعش از سوی دیگر حرمتی بسیار خاص دارد، چگونه می¬شود؟ در بیان جایگاه چنین بانویی همین بس که آیه ی تطهیر در شأن او نازل گردیده است.با این وجود اگر به چنین وجود مقدسی، که میان مسلمانان به پاکی و طهارت شهره است، ظلمی روا گردد، این دشمنی عادی نیست بلکه این، بالاترین نوع دشمنی با کرامت و انسانیت خواهد بود.

از بعد دیگر دشمنی با این بانو، دشمنی با جایگاه زن است. در اسلام، زن از جایگاه ویژه و احترام خاص و والایی برخوردار است. حتی اگر به این موضوع از ناحیه ی متعارف اجتماعی نیز بنگریم، متوجه خواهیم شد که در جوامع بشری هم برای زن احترام خاصی وجود دارد. لذا یکی از دردناکترین ظلمهایی که برای یک مرد روی میدهد، آن است که به همسرش در مقابل چشمانش ستم روا شود. برای همین، مصائبی که بر بانوان اهل بیت امام حسین علیه السلام در کربلا وارد گردید، به موازات ظلم و مصائبی است که بر خود سیدالشهداء علیه السلام روا گشت؛ این در حالی بود که آنچه بر اهل بیت ایشان واقع شد، نه قتل و نه ضربه ی سنگ و شمشیر بود؛ بلکه "هتک حرمت" آنان به وسیله ی اسارت و موضوعاتی از این قبیل بود که خود مصیبتی بزرگ است...

هنگامی که کمی بیشتر در زوایای زندگانی فاطمه علیها السلام می اندیشیم، می یابیم که او نمونه ی کامل یک بانو و مثال بارز قداست در جامعه ی اسلامی است. لذا بی مهری و دشمنی با این بانو که در اوج قداست مقام زن قرار دارد، دشمنی با جایگاه زن است.

اما آیا فاطمه ای که این چنین جایگاه رفیعی دارد، پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم مورد بی¬مهری قرار نگرفت؟ به راستی هم اکنون مزار بانوی اسلام کجاست؟ واقعا سرنوشت سومین سبط پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم که رسول خدا او را محسن نامید و علمای اسلامی در آثار خویش نام او را به عنوان فرزند فاطمه علیها السلام برشمرده اند، چه شد؟ چرا از سرنوشت او کمتر سخن به میان آمده؟ صفحات تاریخ، حرفهای بسیاری برایمان دارند...

«برگرفته از کتاب "زهراعلیها السلام"، نوشته ی آیت الله سید محمدباقر حکیم با تلخیص و اضافات» 

                                            التماس دعا


     برنامه های تالار آیه های انتظاردر هفته جاری

    ساعت شروع برنامه ها هرشب ساعت : 10


شنبه 4/5/87

تلاوت ترتیل آیات 7 تا 14 سوره مبارکه نحل - صفحه 268

تفسیر آیات تلاوت شده توسط  حاج آقا پیام محبت  به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای خانگل زادهتحت عنوان   به مدت 30 دقیقه 


یکشنبه 5/3/87

تلاوت ترتیل آیات 15 تا 26 سوره مبارکه نحل - صفحه 269

 تفسیر ایات تلاوت شده توسط حجت  الاسلام والمسلمین آقای زنگوئی  به مدت 30دقیقه

بیان احکام و پرسش وپاسخ های قرانی توسط حجت الاسلام و المسلمین

آقای محمدی شاهرودی تحت عنوان  به مدت30دقیقه


دوشنبه 6/3/87

تلاوت ترتیل  آیات27 تا 34 سوره مبارکه نحل- صفحه 270

تفسیرموضوعی آیات (اخلاق درقرآن - ارتباط سالم وموفق درخانواده) 

توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای محرابی به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی توسط حجت الاسلام و المسلمین آقای آب آور تحت عنوان 

 عقل و احساس در اسلام  به مدت  30 دقیقه

سخنرانی آقای حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


سه شنبه 6/3/87

تلاوت ترتیل آیات 35 تا 42 سوره مبارکه نحل - صفحه 271

تفسیرآیات تلاوت شده توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای زنگوئی

به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای یوسف زاده تحت عنوان اخبار

و روایات در خصوص امام زمان (عج) به مدت 30 دقیقه

دعای توسل 


چهارشنبه 8/3/87

تلاوت ترتیل آیات 43 تا 54 سوره مبارکه نحل- صفحه 272

تفسیرآیات تلاوت شده توسط  حجت الاسلام والمسلمین آقای آب آور

به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای محمدی شاهرودی تحت عنوان   وهابیت به مدت 30 دقیقه

سخنرانی استاد حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


پنج شنبه 9/3/87

تلاوت ترتیل آیات 55 تا 64 سوره مبارکه نحل - صفحه 273

تفسیرآیات تلاوت شده توسط حجت الاسلام والمسلیمین آقای خانگل

زاده به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلیمین آقای غلامی تحت عنوان معارف دین

( پاسخ به شبهات در خصوص عصمت  انبیاء)  به مدت 30دقیقه

دعای کمیل


جمعه 10/3/87

تلاوت ترتیل آیات 65  تا 72   سوره مبارکه نحل-صفحه 274

تفسیرآیات تلاوت شده توسط آقای محمد صدارت به مدت 30دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اقای آب آور   تحت عنوان  عقل و

احساس در اسلام به مدت 30 دقیقه


   لطفا نظرات ، انتقادات و پیشهنادات خود را درخصوص 

برنامه های تالار در صفحه نظرات وبلاگ بنویسید


برای استفاده از برنامه های هرشب گروه آیه های انتظار در یاهو

مسنجرآی دی زیر را ادد کنید

ayehhayeentezar_room


جهت عضویت در گروه آیه های انتظار اینجا کلیک کنید


 


ارسال شده در توسط محب مهدی