سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیه های انتظار


فاطمه (س) گـــــلــــــــواژه ی حُــســــــن ازل

 فاطمه (س (نـــامـــوس حـــــیّ لـــ ـم یــــــزل

فاطمه (س) نــامـی کـه مـحـبــــوب خــداســت

فاطمه (س(عـشـــــق تــمـــــام اولــیـــاســــت

فاطمه (س(مــحــــــبـــــــوبـــــــه ذاتِ  إلـــــــاه

ســــالـکـــــان  راه حـــــــق را شـــــــمـــــع  راه

فاطمه (س) گــنـــــج نـــــهـــــان رازهـــاســـــت

فاطمه (س) دنـیــائـــی از اعـجــــازهــــاســــت

دین اسلام به وسیله ی ویژگیهای متعددی از دیگر ادیان متمایز میگردد. از آن جمله، اسلام به واسطه ی شخصیت بانویی یگانه چون فاطمه ی زهرا علیها السلام ویژگی خاصی مییابد؛ بانویی که قرآن کریم سوره¬ی کوثر را به نام او اختصاص داده است.

خداوند اراده کرده است تا به وسیله ی خاندان پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم، هم بُعد انسانی و هم بعد رسالتی وی را استمرار بخشد و برخلاف برخی انبیای گذشته چون نوح، موسی و عیسی علیهم السلام رشته¬ی بقای رسالت را از خاندانش گسسته ننماید. لذا خداوند این¬گونه مقدر نمود تا نسل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به وسیله ی "دخترش" امتداد یابد و او فاطمه علیها السلام است و بس.این در حالی است که خداوند میتوانست مانند ابراهیم علیه السلام، نسل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را نیز از طریق پسرانش امتداد دهد.

فاطمه زهرا علیها السلام، فضیلت و قداست خاصی در نزد خداوند دارد و البته رابطه ی او با پروردگارش نیز، ارتباطی ویژه است که در مقابل باعث گردیده تا تمجید و ستایش الهی شامل حال فاطمه علیها السلام گردد. برای همین، هیچ بانویی همتای فاطمه علیها السلام نیست. این مطلب از موضوعاتی است که می¬توان از متون روایی و تاریخی به صورت قطعی و یقینی آن را اثبات کرد؛ تا جایی که حتی عموم علمای اهل سنت نیز در قالبهای مختلف و با نصوص گوناگون، آن را نقل نموده اند. این نصوص همگی بر یک نکته اتفاق نظر دارند و آن "قداست فاطمه علیها السلام" میباشد.

حال اگر این چنین بانویی مورد بی¬مهری قرار گیرد، بدون شک دامنه¬ی این بی¬مهری بسیار فراتر از آن چیزی است که تصور می¬کنیم:به راستی که دشمنان زهراعلیها السلام، تشکیل دهنده ی جبهه ی دشمنی با مهمترین مقدسات اسلامی، یعنی قرآن کریم هستند؛ چرا که به اعتقاد مسلمانان بسیاری از آیات قرآن کریم در شأن اهل بیت علیهم السلام نازل گردیده است: همانند "آیه تطهیر"، " آیه مودت" و " آیه مباهله"

آری؛ شاید مسلمانان در مورد مصادیق اهل بیت و تعداد آن ها اختلاف نظر داشته باشند، اما در این که زهرا علیها السلام یکی از مصادیق اهل بیت در  آیه ی تطهیر است، هیچ شک و اختلافی میان مسلمین وجود ندارد. لذا دشمنی با زهرا علیها السلام، دشمنی با قرآن کریم است.

از سوی دیگر بدون شک دشمنی با زهرا علیها السلام، دشمنی با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است؛ پیامبری که مقدسترین چهره ی بشریت در طول تاریخ است. به بیان دیگر: ظلم به زهراعلیها السلام، ظلم به تمام مقدسات اسلامی است که بارزترین و واضح ترین آن پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم می¬باشد؛ چرا که رضای فاطمه علیها السلام، رضای او و غضب فاطمه علیها السلام، غضب او و آزار فاطمه علیها السلام، آزار اوست.لذا دشمنی با زهرا علیها السلام، دشمنی با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است.

همچنین این دشمنی در حقیقت دشمنی با شخصیت مومن است. در بسیاری از روایات از حرمت و عظمت مومن در نزد خداوند سبحان یاد شده است؛ به گونه ای که حرمت او از حرمت کعبه که در میان مسلمانان از جایگاه رفیعی برخوردار است، بیشتر و والاتر برشمرده شده است؛ همان کعبه ای که بنابر برخی روایات، اگر احترام آن خدشه دار گردد، عرش خدا به لرزه درمی¬آید. اما علی رغم این، باز هم "حرمت مومن عادی" از کعبه بالاتر است. حال به راستی جایگاه بانوی مومنی چون زهرا علیها السلام که بی¬شک به دلیل انتسابش به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم از یک سو و به اعتبار شخصیت و صفات متعالی و مقام بالا و رفیعش از سوی دیگر حرمتی بسیار خاص دارد، چگونه می¬شود؟ در بیان جایگاه چنین بانویی همین بس که آیه ی تطهیر در شأن او نازل گردیده است.با این وجود اگر به چنین وجود مقدسی، که میان مسلمانان به پاکی و طهارت شهره است، ظلمی روا گردد، این دشمنی عادی نیست بلکه این، بالاترین نوع دشمنی با کرامت و انسانیت خواهد بود.

از بعد دیگر دشمنی با این بانو، دشمنی با جایگاه زن است. در اسلام، زن از جایگاه ویژه و احترام خاص و والایی برخوردار است. حتی اگر به این موضوع از ناحیه ی متعارف اجتماعی نیز بنگریم، متوجه خواهیم شد که در جوامع بشری هم برای زن احترام خاصی وجود دارد. لذا یکی از دردناکترین ظلمهایی که برای یک مرد روی میدهد، آن است که به همسرش در مقابل چشمانش ستم روا شود. برای همین، مصائبی که بر بانوان اهل بیت امام حسین علیه السلام در کربلا وارد گردید، به موازات ظلم و مصائبی است که بر خود سیدالشهداء علیه السلام روا گشت؛ این در حالی بود که آنچه بر اهل بیت ایشان واقع شد، نه قتل و نه ضربه ی سنگ و شمشیر بود؛ بلکه "هتک حرمت" آنان به وسیله ی اسارت و موضوعاتی از این قبیل بود که خود مصیبتی بزرگ است...

هنگامی که کمی بیشتر در زوایای زندگانی فاطمه علیها السلام می اندیشیم، می یابیم که او نمونه ی کامل یک بانو و مثال بارز قداست در جامعه ی اسلامی است. لذا بی مهری و دشمنی با این بانو که در اوج قداست مقام زن قرار دارد، دشمنی با جایگاه زن است.

اما آیا فاطمه ای که این چنین جایگاه رفیعی دارد، پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم مورد بی¬مهری قرار نگرفت؟ به راستی هم اکنون مزار بانوی اسلام کجاست؟ واقعا سرنوشت سومین سبط پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم که رسول خدا او را محسن نامید و علمای اسلامی در آثار خویش نام او را به عنوان فرزند فاطمه علیها السلام برشمرده اند، چه شد؟ چرا از سرنوشت او کمتر سخن به میان آمده؟ صفحات تاریخ، حرفهای بسیاری برایمان دارند...

«برگرفته از کتاب "زهراعلیها السلام"، نوشته ی آیت الله سید محمدباقر حکیم با تلخیص و اضافات» 

                                            التماس دعا


     برنامه های تالار آیه های انتظاردر هفته جاری

    ساعت شروع برنامه ها هرشب ساعت : 10


شنبه 4/5/87

تلاوت ترتیل آیات 7 تا 14 سوره مبارکه نحل - صفحه 268

تفسیر آیات تلاوت شده توسط  حاج آقا پیام محبت  به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای خانگل زادهتحت عنوان   به مدت 30 دقیقه 


یکشنبه 5/3/87

تلاوت ترتیل آیات 15 تا 26 سوره مبارکه نحل - صفحه 269

 تفسیر ایات تلاوت شده توسط حجت  الاسلام والمسلمین آقای زنگوئی  به مدت 30دقیقه

بیان احکام و پرسش وپاسخ های قرانی توسط حجت الاسلام و المسلمین

آقای محمدی شاهرودی تحت عنوان  به مدت30دقیقه


دوشنبه 6/3/87

تلاوت ترتیل  آیات27 تا 34 سوره مبارکه نحل- صفحه 270

تفسیرموضوعی آیات (اخلاق درقرآن - ارتباط سالم وموفق درخانواده) 

توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای محرابی به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی توسط حجت الاسلام و المسلمین آقای آب آور تحت عنوان 

 عقل و احساس در اسلام  به مدت  30 دقیقه

سخنرانی آقای حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


سه شنبه 6/3/87

تلاوت ترتیل آیات 35 تا 42 سوره مبارکه نحل - صفحه 271

تفسیرآیات تلاوت شده توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای زنگوئی

به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای یوسف زاده تحت عنوان اخبار

و روایات در خصوص امام زمان (عج) به مدت 30 دقیقه

دعای توسل 


چهارشنبه 8/3/87

تلاوت ترتیل آیات 43 تا 54 سوره مبارکه نحل- صفحه 272

تفسیرآیات تلاوت شده توسط  حجت الاسلام والمسلمین آقای آب آور

به مدت 30 دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقای محمدی شاهرودی تحت عنوان   وهابیت به مدت 30 دقیقه

سخنرانی استاد حمید آزرانی تحت عنوان کلید های موفقییت


پنج شنبه 9/3/87

تلاوت ترتیل آیات 55 تا 64 سوره مبارکه نحل - صفحه 273

تفسیرآیات تلاوت شده توسط حجت الاسلام والمسلیمین آقای خانگل

زاده به مدت 30 دقیقه 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلیمین آقای غلامی تحت عنوان معارف دین

( پاسخ به شبهات در خصوص عصمت  انبیاء)  به مدت 30دقیقه

دعای کمیل


جمعه 10/3/87

تلاوت ترتیل آیات 65  تا 72   سوره مبارکه نحل-صفحه 274

تفسیرآیات تلاوت شده توسط آقای محمد صدارت به مدت 30دقیقه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اقای آب آور   تحت عنوان  عقل و

احساس در اسلام به مدت 30 دقیقه


   لطفا نظرات ، انتقادات و پیشهنادات خود را درخصوص 

برنامه های تالار در صفحه نظرات وبلاگ بنویسید


برای استفاده از برنامه های هرشب گروه آیه های انتظار در یاهو

مسنجرآی دی زیر را ادد کنید

ayehhayeentezar_room


جهت عضویت در گروه آیه های انتظار اینجا کلیک کنید


 


ارسال شده در توسط محب مهدی