شهر را بر هم زده است؛ بگذار این به خواب رفتگان بخوابند!
زهرا جان! تمام سوره ها نازل شدند و اینان از خواب سنگین
جهالت برنخاستند و اگر نبود این چنین، تشت خاکستر بر
فرق علت آفرینش نمى ریختند.
تنها تو مى دانى که محمد که بود؛ امتزاج بصیرت و شمشیر
بى تکلّف و لطیف مثل نسیم؛
لبریز از تحمل کوچه هاى سنگ باران و شکنجه یاران
لبریز از غمى همیشگى و پنهان و روحى بى کران
پر از عطر اذان و ضربه هاى خزان، سوره سرخ ایثار و آیه سبز بهار.
یا رسول الله صلى الله علیه و آله ! روزى که براى عشق
درهاى خلقت را گشودند، تنها به تو اذن دخول دادند و خداوند
63 جرعه از تو بیشتر بر اهل زمین نچشانده بود
که مستى حضورت را بازپس گرفت.
تو خیال بلند یک پرواز بودى که از ابتدا، پاى بر زمین ننهادى؛
گرچه خورشید را در دستى و ماه را در دست دیگرت گذاشتند.
اى ساقى! ناز چشمت جبرئیل را نامه رسان عشق تو با دوست
کرده بود. مى روى و از تنفس تو، دوازده شاخه
گُل مى رویند تا به تفسیر تو برخیزند.
اى ناشر آخرین دفتر خدا
اى کاش کتاب عمر تو سر نیامده بود!
یا رسول الله صلى الله علیه و آله ! مثل تو دیگر در پهنه زمین
تکرار نخواهد شد، اما با تکرار صلوات بر تو، نور
حضورت را در قلب خود احساس مى کنیم.
با غروب آفتاب تو، کعبه تا قیامت سیه پوش گشته
و «کلام» ـ که اعجاز توست ـ هر بار با زبانى دیگر و
بیانى دیگر، خوانده مى شود و اوج مى گیرد.
کلام تو که همان کلام الهى است، همچون چشمه اى لایتناهى است
و هنوز بر دشت هاى دور و کویر خشک جان هاى مرده نازل مى شود.
هنوز صداى «إِقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذىِ خَلَقَ» است که مى آید و
در غارهاى تفکر مشتاقان، نداى عرش را برمى انگیزد.
هنوز صداى «اِقْرَأْ وَ رَبُّکَ الاْءَکْرَم»، دیدگان حقیقت طلب را به
خوانش صحیفه هاى رحمت فرامى خواند و دست هاى
شکرگزار را به نوشتن کتیبه هاى تفسیر.
پیامبر خواهد رفت، ولى هر باره هزاران جان تحول یافته مثل
پیامبر خواهند آمد و هزاران بار دیگر نغمه هاى
را در افق باز چشم هایش، به پایان برساند؛
مردى که دنیا چشم انتظارش نشست تا نقطه بگذارد بر انتهاى سطر پیامبرى
و نامه رسالت را مُهر بنگارد با نقش نگین خاتمیت.
مردى از دنیا مى رود که آخرت را همچون پنجره اى دیگر بر نگاه هاى
بشر گشود، تا بنگرند، تا بدانند که ساحل نشینان دنیا را روزنه اى
هست که مى تواند به دریاى آخرت برساندشان؛
مردى که دنیا و آخرت را همچون دو چشم در کنار هم، همچون
دو بال براى یک پرنده به تصویر کشید؛
مردى که دست هاى دنیا و آخرت را در دست هم گذاشت.
مردى از دنیا مى رود که انسان ها را گره زد به وظیفه خویش؛
مردى که زیر بازوى عقل را گرفت تا برخیزد، مرهم بر زخم هاى
معنویت نهاد تا جان بگیرد و ایمان را همچون شعله اى همواره
سوزان، در چراغدان جان و روان آدمى برافروخت تا
( ? ? ?) * بصیرت* (? ? ?)
ویژه نامه بزرگداشت حماسه نهم دی ماه سال 88
9 دیماه پیوندی آشکار با حادثه عاشورا دارد.
روزی که مردم با آشکار شدن چهره یزیدیان زمان
در عاشورای 88 بر علیه آنان صف آراستند.
روزی که آشکار گردید بازخوانی همه ساله حادثه عاشورا،
چه نقش فرهنگ سازی در ضرورت حضور به هنگام امت در دفاع از امامت دارد.
روزی که نگذاشت سقیفه با جنجال و صحنه سازی عده ای تکرار شود
و امام حق بر کنج عزلت تکیه زند.
اگر کوفیان بی وفا پس از شهادت سرور شهیدان و جنایت بزرگ
بر علیه جگر گوشه پیامبر از خواب غفلت بیدار شدند
و قیام توابین را در حالی سامان دادند که قیام آنها دیرهنگام بود؛
ملت بیدار ایران پیش از آنکه شمرهای زمان توفیق بریدن سر حقیقت را داشته باشند،
در لحظه ای تاریخی به میدان آمدند و حماسه ای بی نظیر آفریدند.
حماسه ای که نگذاشت علمدار کربلا در عصر حاضر بر اثر قصور امت
به مسلخ برده شود و میراث نبوت به اسارت گرفته شود.
9 دیماه از جنس مبارزه دو گروه سیاسی نبود،
از جنس قد علم کردن حقیقت در برابر خط باطل بود
و چنین بود که در تاریخ ثبت گردید.
مجموعه فعالیتهای فرهنگی آیه های انتظار
پیرامون گرامیداشت حماسه عاشورایی مردم انقلابی
و شهید پرور ایران در روز نهم دیماه سال 88
????? مجموعه کلیپ ها ، فیلم های مستند و انیمیشن به مناسبت گرامیداشت روز نهم دی روز بصیرت + دانلود ?????
????? حماسه ی عاشورایی 9 دی 88 ؛ مجموعه پیامک های بزرگداشت روزنهم دی ، روز بصیرت ?????
?????گالری تصاویر با محوریت بصیرت به مناسبت گرامیداشت روز نهم دی?????
خاطره استاد رائفی پور ازخواندن یکی ازکتابهای علامه حسن زاده آملی درمورد ردپای فتنه
?? ? ?? چه رابطه ای بین ایمان و بصیرت وجود دارد ?? ? ??
????? 10 توصیه مقام معظم رهبری پیرامون «9 دی» ?????
??? * ??? فداکاری و بصیرت، لازمه ی دفاع از دین ??? * ???
???? ?نهم دی، تجلی بصیرت و ولایتمداری مردم ایران ???? ?
?? بصیرت آفرینی در سخن و سیر? حضرت زهرا علیها السلام ??
•••*?*•• • 8 راهکار به دست آوردن بصیرت ...•••*?*•• •
بصیرت اخلاقی در عصر ظهور (ماهیت، ضرورت و چرایی آن)
?? ? نمایش بصیرت مردمی در پلاکاردهای 9 دی ? ? ?
>>>>> "9 دی" روزی که پشت شیطان لرزید!!! <<<<<
???? انقلاب اسلامی و فتنه های دشمنان ????
????? شجاعت ، ایمان ، بصیرت ?????
بصیرتی که علی (ع) ارزو میکرد ......
قرارگیرد درامان نمی باشد. این حکم شامل همه کسانی است که از مقام مخلصین بیرون هستند. اهل بصیرت نیز چون در راهند از کسانی هستند که احتمال سقوط در ایشان قوی است؛ زیرا ابلیس در مسیر ایشان بیشتر می نشیند و می کوشد تا ایشان را که در راهند و به کمال نزدیک، به سقوط بکشاند. که وی اهل بصیرتی بوده که در دام شیطان افتاد و خود را به دام هلاکت و سقوط افکند. سامری از کسانی است که قرآن اهل بصیرت بودن وی را تایید می کند. گرایش شدید تکبری و غرورآمیزش به جنگ خدا و پیامبرش می رود و به تعبیر قرآنی اخلد فی الارض می شود و در زمین جاویدان می گردد. از کمال می رسد که می تواند از زر و زیور، گوساله ای بسازد که صدایی از آن بیرون آید و قوم موسی را در چله موسوی که برای دیدار خدا به کوه طور شتافته بود، گمراه نماید.خداوند در آیات 85تا 97 سوره طه به مسئله سامری اشاره و بیان می کند که سامری در پاسخ موسی(ع) گفت: و رسول خدا را داشت بر گرفتم و در پیکر افکندم و نفس من این کار را در چشمم بیاراست.
بنابراین هر انسانی در مسیر زندگی خود تا اجل و مرگ طبیعی از این که مورد آزمایش، ابتلا و فتنه
دامی که ابلیس برای ایشان پهن می کند دام غرور و تکبر است.در سوره طه درباره سامری آمده است
قصه او همانند قصه بلعم باعور است که به مقامات عالی رسیده بود و اهل بصیرت بود ولی به جهت
سامری اهل بصیرتی است که به حقایق و معارفی دست می یابد و در یک حرکت جوهری کمالی به حدی
من اهل بصیرتی شدم که دیگران به آن نرسیده و از آن توانایی برخوردار نمی باشند:
قال بصرت بما لم یبصروا به فقبضت قبضه من اثر الرسول فنبذتها و کذلک سولت لی نفسی؛
من به چیزی بصیرت یافتم که دیگران بدان بصیرت نیافته اند. مشتی از خاکی که نقش پای آن فرستاده
نگرش قرآنی جز با عمل به آموزه های وحیانی و تزکیه نفس پدید نمی آید. با این همه اهل بصیرت در مسیر رشد و کمال است نه آن که به کمال رسیده و از دام خطر رسته باشد، بلکه هر آن ممکن است که سقوط کرده و در دام شیطان افتد. حق و یا ضلالت باشد. آن کس که در مسیر کمالی است تا زمانی که اجل او فرانرسیده است هر دم ممکن است بازگردد و در مسیر ضلالت قرارگیرد چنان که این مسئله درباره اهل ضلالت نیز صادق است و امکان توبه و بازگشت تا دم مرگ برای او فراهم است. اند کسانی هستند که در قرآن از آنان به مخلصان (به فتح لام) یاد شده است. مقام مخلص مقام کسانی است که حتی ابلیس از گمراه کردن ایشان نومید شده است. اینان از شر گمراهی در امان هستند و با آن که به کمال رسیده اند اجل ایشان فرا نمی رسد؛ اجل به معنای مرگ طبیعی انسانی است که به کمال لایق خود در مسیر تکاملی رسیده و در صعود و سقوط به جایی رسیده است که دیگر بودن وی در زمین تأثیری در شاکله وجودی اش نخواهد داشت.
بصیرت و اهل بصیرت
بصیرت در اصطلاح قرآنی به معنای ادراک حقایق و رؤیت چیزها چنان که هست، می باشد. بصیرت در
انسان تا زمانی که در دنیا است و اجل واقعی او فرا نرسیده است در مسیر است. این مسیر می تواند
البته هستند کسانی که به کمال رسیده و هنوز اجل ایشان به پایان نرسیده است. آنانی که به کمال رسیده
با آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظّم رهبری حماسه ای
جاودان و به یاد ماندنی را در تاریخ انقلاب آفریدند.
نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن، با بصیرت و غیرتمند ایران
در این حماسه باشکوه، چنان تجلی یافت که به فرموده مقام معظّم رهبری:
«اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملّت سجده شکر
به جای آورده شود، باز هم کم است.
حماسه ای که محاسبات دشمن را به هم ریخت؛
محاسباتی که با همکاری و برنامه ریزی عده ای اقلیت در داخل
از روی بغض و کینه شکل گرفته بود اما در این روز حماسی یک بار
دیگر امّت اسلامی با بصیرت عمل کرد و دشمنان نظام مأیوس شدند.»
بدون شک اگر درایت و بصیرت رهبر معظّم انقلاب و همراهی و هوشیاری
مردم نبود و آنان با ولایت فقیه همراه نمی شدند، آتش فتنه به این زودی ها
خاموش نمی شد و پیامد منفی بیشتری را برای کشورمان به دنبال داشت.
درایت، تدبر، مدیریت و مهربانی معظّم له در آن مقطع حساس باعث شد
جامعه بیشتر از آن اسیر فتنه جویی های دشمنان نشود
و بتواند راه خود را ادامه دهد.
نهم دی ماه به عنوان حماسه عظیم حضور میلیونی مردم در دفاع
از آرمانهای انقلاب و تجدید میثاق با ولی فقیه، بعد از فتنه انتخابات